Jeśli nie chcesz mieć dłużników
Ważne jest, aby nawiązać otwartą komunikację ze wszystkimi klientami od samego początku. Ustal wszelkie warunki płatności i przedstaw je na piśmie. Nie poprzestawaj na ustaleniach telefonicznych, lecz każdą rozmowę postaraj się zawszeć w specjalnym e-mailu. Upewnij się, że wiadomość e-mail zawiera wszystko to, co wcześniej telefonicznie ustalaliście. Sprawdź: Windykacja kujawsko-pomorskie
Zawsze wysyłaj fakturę terminowo – nie czekaj! Nie chcesz dawać przecież swoim klientom pretekstu do spóźnienia. Oprogramowanie do elektronicznego wystawiania faktur (jest wiele bezpłatnych i niedrogich opcji) to proste, ważne narzędzie, które może radykalnie usprawnić system zarządzania sprzedażą.
Niezwykle ważne jest, aby upewnić się, że faktury dla klientów Twojej firmy dokładnie wyszczególniają detale cenowe za zakupione i dostarczone produkty/usługi. Firmy klientów często wymagają innych informacji w celu spełnienia własnych wewnętrznych protokołów sprzedaży, aby płatności Twojej firmy mogły być realizowane na czas i bez niepotrzebnych opóźnień.
Błędy w fakturach są kłopotliwą i całkowicie możliwą do uniknięcia przyczyną opóźnień w spłacie należności. Ciągłe problemy z fakturami tylko utrwalają opóźnienia w płatnościach i mogą prowadzić do nieufności w relacjach biznesowych lub – co gorsza – mogą spowodować, że klienci przeniosą swoją działalność gdzie indziej. Natychmiast rozwiąż wszelkie problemy z fakturowaniem i poświęć trochę czasu na zapewnienie klienta, że jest dla Ciebie ważny.