Wrocławski rynek handlowy – konkurencja coraz silniejsza

Wrocławski rynek handlowy – konkurencja coraz silniejsza

W październiku 2017 roku do użytku zostanie oddane nowe centrum handlowe Wroclavia o powierzchni 64 tys. mkw. Jeszcze przed ukończeniem prac, całkowita powierzchnia sklepów wielkopowierzchniowych we Wrocławiu wynosiła 663 tys. (po oddaniu do użytku CH Tarasy Grabiszyńskie). Oznacza to, że na wrocławskim rynku handlowym zapowiada się coraz większa konkurencja.

Obecnie brak we Wrocławiu projektów w zaawansowanym stopniu przygotowania. Jednak w stolicy województwa Dolnośląskiego działa 19 sklepów wielkopowierzchniowy. Wraz ze wzrostem tej liczby i faktem, że nowe obiekty są coraz bardziej nowoczesne i ciekawe, starsze centra handlowe postanowiły zadbać o modernizację swoich placówek, aby zatrzymać przy sobie klientów i zachęcić do odwiedzin nowych. Zmiany zachodzą między innymi w Arkadach Wrocławskich. Tam renowacja odbywa się w sanitariatach, pasażach handlowych, systemie nawigacji, zieleni i strefie gastronomicznej. Również inne centra handlowe rozwijają lub modyfikują swoją ofertę – CH Magnolia stworzyło „kreatywne podwórko” dla najmłodszych, w Galerii Dominikańskiej otworzyła się nowa sieć gastronomiczna, a w Renomie zadebiutowały nowe marki „premium”

Wroclavia będzie pierwszym centrum handlowym we Wrocławiu, w którym pojawią się sklepy dotąd nieobecne – Uterque, Lacoste, Este Lauder, U.S. Polo Assn., Guess i Loft37. Dodatkowo, wzbudza zainteresowanie swoją lokalizacją oraz 4 tys. mkw. obszaru gastronomicznego. Dlatego, jeżeli inne sklepy wielkopowierzchniowe chcą nadal wydawać się ciekawe dla swoich klientów, muszą zadbać o swoją atrakcyjność.